maandag 9 april 2018

Het Beddengoed van Tante Zoet op de Knit&Knot

Met grote trots presenteerden wij op de Knit&Knot Beurs in Tilburg afgelopen weekend onze nieuwe mee-brei-deken: 'Het Beddengoed van Tante Zoet'!



Pieternella, Lena, Martina, Nella, Grietje, Ploon, Janna, Tine, Bootje, Bette, Levina, Neeltje, Tannetje, Maatje… ze waren er allemaal bij!
Vraag je je misschien af, wie dit zijn?



Onze nieuwe BOM (Brei Ook Mee) bestaat uit 30 blokken met ajourpatronen uit de Zeeuwse Streekdrachten. Als eerbetoon aan alle Zeeuwse vrouwen, die dit prachtige breiwerk maakten of droegen, hebben we elk blok de naam van de draagster of maakster gegeven.
Dat maakt elk blok niet alleen uniek qua breiwerk, maar ook qua verhaal!







En.. wat was het druk! We kijken terug op een zeer geslaagde dag, waarop we heel veel belangstellenden bij onze tafel kregen! Om eerlijk te zijn waren we aan het eind van de dag schor van het praten.






Gelukkig hadden wij hulp van Inge, die ons met een paar extra handen bij stond!


Op zaterdag en zondag konden de bezoekers van de Knit&Knot ‘Het Beddengoed’ bewonderen bij de stand van Jeanet. Hoe die dagen verlopen zijn kun je bij Blij dat ik Brei lezen.

Veel bezoekers van de beurs hebben zich afgelopen weekend bij ons en bij Jeanet al opgegeven voor het BOM-abonnement, dat eind september zal starten. Helaas kan dat op dit moment nog niet digitaal, omdat de nieuwe webwinkel van onze stichting nog niet af is.

Zodra de webwinkel klaar is laten we dat natuurlijk metéén weten! We snappen dat velen zitten te popelen om zich aan te melden, maar.. nog heel even geduld aub!!!

En.. wil je ‘Het Beddengoed’ binnenkort in het écht bewonderen? Anja en Stefanie zullen met de nieuwe deken aanwezig zijn op het Haak-en Breifestival op 2 juni in Arnemuiden!

(Met dank aan Johanna Schroevers voor de foto's.)

N.B. EXTRA AANVULLENDE INFORMATIE:

Je kunt Het Beddengoed op twee manieren maken.

1.      Je bestelt het Patroon-Abonnement ad € 7,50 bij Stichting Zeeuwse Visserstruien:
·         op de Haak-en Breidag op 2 juni in Arnemuiden tegen contante betaling.
·         in de winkel van Jeanet in Arnemuiden tegen contante betaling.
·         in de winkel van Wolboerderij Blij Bezuiden te Koewacht tegen contante betaling.
·         via de webwinkel van stichting Zeeuwse Visserstruien dmv internetbetaling. Deze webwinkel is nog nu helaas nog niet af; zodra de webwinkel klaar is laten we dit z.s.m. weten, zodat je ook digitaal kunt bestellen.

Als je het patroon-abonnement gekocht hebt ontvang je na betaling digitaal een eerste mail van Stichting Zeeuwse Visserstruien met daarin alle informatie over het project. Dus: wanneer het start, hoe het in zijn werk gaat en informatie over het materiaal.
Daarna ontvang je vanaf eind september 2018 elke maand vijf maanden lang 6 patroondelen via de mail van Stichting Zeeuwse Visserstruien. De laatste mail ontvang je eind februari 2019. Hierin wordt de afwerking beschreven.

2.      Je koopt een Wolpakket bij Jeanet van Blij dat ik Brei. In dit pakket zit het garen voor Het Beddengoed. De verzending van het patroon-abonnement wordt verzorgd door Jeanet van Blij dat ik Brei. Je betaalt alleen voor het garen, het patroon krijg je er gratis bij. De prijs van dit pakket is afhankelijk van het gekozen garen.

Je kunt het Wolpakket kopen:
·         in de winkel van Jeanet in Arnemuiden (pinnen of contant).
·         op de Haak-en Breidag op 2 juni in Arnemuiden (pinnen of contant).
·         vanaf 2 juni 2018 via de webwinkel van Blij dat ik Brei dmv internetbetaling.
·         maar.. kun je niet wachten? Dan mag je Jeanet altijd mailen: klik hier of jaffari(apenstaartje)zeelandnet.nl

Als je het Wolpakket gekocht hebt ontvang je na betaling digitaal een eerste mail van Blij dat ik Brei met daarin alle informatie over het project. Dus: wanneer het start, hoe het in zijn werk gaat etc.
Daarna ontvang je vanaf eind september 2018 elke maand vijf maanden lang 6 patroondelen per keer via de mail van Blij dat ik Brei. De laatste mail ontvang je eind februari 2019. Hierin wordt de afwerking beschreven.



9 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Ik heb haar gezien en wat is ze prachtig. Ik heb even gemist dat ik me ter plekke kon inschrijven, maar ik wacht het rustig af. Ik verheug me er al op!
Groetjes,
Akkelien

Elly Provoost. zei

Ik heb hem bewonderd op de beurs met de kaartjes die ik bij jullie had gewonnen.
Ga zeker meedoen.
Elly Provoost.

Yolanda zei

OOOOOww wat gaaf, ik weet wat ik komende winter aan het doen ben..... heerlijk "gaatjes" aan het breien. Alleen nog even zoeken waar ik me kan opgeven.... gaat niet lukken op locatie. Kan ik Jeannet een mail sturen voor de inschrijving incl wol pakket? Grtjs Yolanda

knier34 zei

Wat een prachtig resultaat maar ook...wat een uitdaging! Gaat mij dit lukken zonder ook maar enige ervaring in ajourbreien?

Zeeuwse visserstruien zei

Hallo Knier,
we geven elk blok in Het Beddengoed een aantal stippen om de moeilijkheidsgraad aan te geven: hoe meer stippen, hoe moeilijker het blok. Je kan dan met de eenvoudigste blokken beginnen en langzaam opbouwen naar de moeilijkere patronen. Op deze manier kun je je breivaardigheid opbouwen!

Truus zei

Wat een prachtige ajour deken hebben jullie bedacht.
Nog 'even' geduld dus om op te geven en hier aan te beginnen.
Succes met alle voorbereidingen
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

Wat een supergaaf projekt.... Kunnen jullie ook aangeven welk materiaal jullie hebben gebruikt en hoeveel bollen er nodig zijn?

Het lieve leven... zei

Prachtig...dit ga ik op de voet volgen! Lieve groet, Petra

Zeeuwse visserstruien zei

Beste Yolanda en Annelein, we hebben besloten om naar aanleiding van de vragen die hier komen de extra informatie te geven onderaan deze blogpost. Er komen veel vragen binnen over pakketten en in overleg met Jeanet plaatsen we daarom deze aanvulling.